Ofivilligt barnlösas dag

http://www.barnlangtan.com/

Igår, lördagen den 25 maj,  var det ofrivilligt barnlösas dag. En dag som värmer mig extra om hjärtat. Känner många som kämpar och är ofrivilligt barnlösa. Jag har ett helt underbart barn, en fantastisk dotter, och jag inte ens föreställa mig hur det känns. Jag vet dock du hur det känns att vara sekundär barnlös, tänk att det finns ett sådant namn ens. Vi fick inga fler barn trots försök i många år. Och eftersom jag blev gravid så otroligt snabbt med min dotter, så tänkte vi inte en sekund på att det kunde vara något fel. Detta var ju många år innan jag fick min diagnos, så vi visste ju inte.

Idag har jag sörjt färdigt att det inte blev några syskon, och jag står min dotter otroligt nära, något som kanske inte hade hänt om de varit flera. Är så stolt över henne, hon är minst sagt helt fantastisk🙂

Och, häromdagen fyllde hennes lillasyster ett år på sin pappas sida, och det är ju helt fantastiskt. Så hon har en lillasyster. Och jag är så glad för det. Även om det är 12 år mellan dom.

Så idag slår mitt hjärta lite extra för alla er som på något sätt inte kan få barn.

Kommentera

