Intensiv dag och yoga

I onsdags blev det en sån otroligt intensiv dag. Jag var lite orolig hur jag skulle orka, men det gick vansinnigt bra🙂 Började med B12spruta klockan 10.00. Jobbade sen fram till ca 14.00 och gick på akupunktur. Tog därefter en fika på ett café med mig själv och en bok som sällskap för att ladda inför terminens sista yogapass. Det var en skön stund och jag åt världens godaste glutenfria macka med chai-te. Har fullständigt snöat in på chai och dricker flera koppar per dag.

Och så yogan då, på kvällen. Helt underbart. Jag älskar yoga, det är min grej. Känner mig pånyttfödd varje gång. Samtidigt är min yogalärare så fantastiskt klok och vis på alla sätt, så filosofisk, så man får en dos av livskunskap på köpet. Vilket passar mig. Har gått för lite olika yogalärare, både i Sverige och Indien, men Josef är helt klart allra bäst.

Efter yogapasset åkte jag hem och åt lite middag. Sen var jag vaken till klockan ett på natten. Kunde absolut inte sova. Fick en fullständig energikick så klockan 24.00 låg jag på golvet i köket och skrubbade bort svarta fläckar med stålull som blivit kvar sen renoveringen. Jag har bara inte orkat ta tag i det förrän då. Knasigt liv man lever. Somnade sen klockan ett ungefär.

Dagen efter, på torsdagen, jobbade jag som vanligt i två timmar och sen gick jag hem och däckade i två timmar… Det kommer ju som sagt lite efteråt. Liiite seg var jag resten av kvällen.

Idag har jag varit på akupunktur igen, vi får väl se hur pigg jag blir ikväll. Det är så himla konstigt att jag blir så otroligt pigg av det. Jag kan somna under tiden, men sen några timmar senare så kommer energin. Jag mötte upp lillan efter skolan och vi åkte och fikade med min gamla chef, det var jättetrevligt då jag inte sett han på så länge.

Nu är jag lite lätt mör, det blir soffläge för resten av kvällen med mitt älskade lilla barn, lets dance och en påse chips.

Och så otroligt, fantastiskt skönt med sovmorgon imorgon, jag kommer säkert vakna runt 7 – 8, men bara att man kan lulla runt i morgonrock i flera timmar är så härligt🙂

God Helg!!

Kommentera

