Förstoppning

Ja, nu ska vi snacka förstoppning igen. Ha ha, hade någon sagt till mig att jag skulle blogga för några år sedan, ja då hade jag skrattat gott. Jag visste ju knappt vad en blogg var för något😉 Och om någon hade sagt att jag skulle skriva om intima delar av mitt underliv, ja, ha ha, då hade jag VERKLIGEN INTE trott på det. Men, det är tur att vi inte vet om framtiden.🙂

Så nu kan jag berätta om hur det gått med min förstoppning. Jo, för ca en och en halv månad sen så började jag ta Magnesium som kostillskott. 500mg varje kväll. Efter ca två veckor så kom ”tarmen igång”. Nu går jag på toa varje dag. VARJE DAG!!! Utan laxoberaldroppar eller microlax. Har inte tagit dessa en enda gång under dessa veckor.

Magnesiumet är det bästa jag tillfört min kropp. Så trots full dos tradolan, så kan jag bajsa. Underbart!!!🙂 Och vilken jäkla skillnad det är när man tömmer tarmen, om vi nu ska fortsätta snacka om detta känsliga ämne. Bara de som haft förstoppning vet hur det är. Ett och ett halvt år har jag gått konstant förstoppad. det är ju bara inte klokt. Och så poff, lite magnesium, och så fungerar det.

Jag vet också att det är magnesiumet, för de kvällar jag glömt ta det, har det inte fungerat på morgonen…Då har jag inte gått på toa alls den dagen. Så det är ett mycket bra tips till alla er som lider av förstoppning – testa Magnesium!!

 

2 thoughts on “Förstoppning

Kommentera

