Om att sova middag

Jag har märkt de senaste veckorna/månaderna, att jag mår mycket bättre om jag helt enkelt sover middag varje dag. Detta har jag motarbetat ett tag, då jag ansett att ”jag ska väl inte behöva det”.  Och nej, en frisk snart 40-årig heltidsarbetande kvinna med man o barn kanske inte behöver det. Men min situation ser ju lite annorlunda ut. Och jag behöver utgå från mig. Så nu har jag accepterat att sova middag alt lägga mig ner och lyssna på mindfullness-cd eller bara meditationsmusik en stund. Det hjälper. Jag orkar mer på kvällarna och blir en roligare mamma åt min dotter.

Sen behöver ju inte detta betyda att det alltid kommer vara så här, men just nu är det så här.

Har börjat på akupunktur igen, gick igår och det var – som vanligt – helt fantastiskt. Men fy satan vad ont det gjorde, också som vanligt, men när hon körde en nål på tarmen så fick hon först ta ut den en gång innan jag med hjälp av ett djupt andetag kunde få den på plats. Shit alltså.

Och sen kom energin på kvällen. Jäklar vad pigg jag var. Gjorde ett fantastiskt yogapass hos min underbara yogalärare, och man blir ju lite kär i honom varje gång man är där för att han är så bra🙂 Det var en riktig genomkörare för ryggen, precis vad jag behövde. Kom även till lite insikter om mig själv, herregud, ska man aldrig sluta utvecklas nån gång….och bara få vara liksom???🙂

Men det var bra insikter, det går inte att skynda på en process om man inte utgår från kärnan. Ja, jag kan inte återförklara det men det gav mig mycket. Sen tog jag och dottern en cykeltur till affären, härligt varmt var det igår. Så igår var en dag full av energi.

Ha en skön torsdag!!

Kommentera

