OJ

vad många reaktioner jag fick på mitt senaste inlägg. ALLA tror nästan uteslutande att jag träffat en kille. Det har jag INTE. Tyvärr, inte än i alla fall, he he….. Men, jag träffade någon, en kille, vi pratade lite och han ruckade hela min värld. Ibland är korta möten de mest omvälvande mötena. Såna där kraftiga aha-upplevelser som förändrar en inifrån och ut. Som gör att man vill bli en bättre människa. Som gör att man orkar lite till och framförallt, att man känner trygghet och tillit i processen. Rädslan försvinner och livet blir mera färgglatt.

Min endomage håller sig lugn, riktigt lugn. Den senaste operationen var ett riktigt bra val och det blev så bra. Njuter av livet och känner nästan ingen smärta alls i magen. Den är svullen och så, men smärtan är nästan borta helt. Ibland hugger det till lite, men det är så lite att jag då bara ler åt det.

Har också haft det underbart härligt ute på ön nu i ett dygn. Jag och dottern åkte ut till pappa och hans sambo och sov över. Underbart med havsluft. Jag totalsomnade på lördagen och sov middag i två timmar medan lillan var ute och cyklade med kompisar och kände på vattnet. Sen kom solen och jag satt i solen resten av dagen, solade och läste om vartannat. Slocknade skönt till Avatar på TV:n igår strax efter 22.00. Havsluft tar musten ur en när man inte är van. Längtar så till sommaren.

Idag blir det middag hos mamma, en försenad fördelsedag, och vi har inte setts på superlänge. Så det ska bli mysigt.

Nu ska jag städa lite, förstår inte varifrån allt plock kommer. Man kan ju ägna sig åt att plocka konstant…

 

Trevlig söndag!!

Kommentera

