Lycka

Det har hänt något fantastsikt. För första gången på flera år så tror jag, nej, jag VET, att jag kommer bli frisk. Igår var jag med om en mycket speciell upplevelse, jag vill hålla den lite för mig själv, men jag säga så mycket att jag fick tillbaka allt hopp om livet som gått förlorat de senaste åren. Jag vet att jag kan bli bra. Jag bara vet det. Kan inte förklara mer än så. Det kanske inte sker i ett nafs, det kanske kommer behövas fler operationer under åren som kommer, andra mediciner, kostomläggning, whatever, men det hoppet och den tilliten om ett bättre liv, ett riktigt bra liv, fick jag tillbaka igår. Kunde inte sova inatt så lycklig var jag. Och idag har jag gått runt och små-lett hela dagen. Lycka. Närvaro. Kärlek. Helande. Kraft. Energi.

Denna man jag träffade igår var så speciell att jag inte har träffat någon liknande. Det är allt jag kan dela med mig av nu. Livet finns, precis här och precis nu, i denna sekund, varken innan eller efter. Bara minnen från det förflutna och drömmar om framtiden. Existens. Det låter lite som om jag blivit religiös och det kanske jag har😉 Jag vet inte, men den närvaro jag känner just nu är enormt stark. Och hoppfull. Känner mig nästan kär i livet och tro mig, det var många år sedan jag kände så.

Nu ska allt bli bra, jag ska göra allt som jag kan för att bli bättre, dag för dag, timme för timme, lite i taget. Har precis kommit hem från ett yogapass som gick hejdundrande snabbt. Tidigare vet jag att jag tänkt: Är det inte slut snart, när det varit en halvtimma kvar. Idag blev jag alldeles paff då det var dags för sista avslappningen då det kändes som endast tio minuter passerat.

Livet är underligt och alldeles fantastsikt. Jag är så tacksam för att vi inte vet vad som ska hända oss i framtiden, det finns absolut ingen mening med att ens försöka kontrollera det. Jag lever – Här och Nu. i denna stund.

Kärlek till er alla❤

4 thoughts on “Lycka

Kommentera

