Smile

http://www.youtube.com/watch?v=A9wA-bOBHuA

Denna lilla låt måste vara en av de bästa som någonsin skrivits. Varje gång jag är ledsen så lyssnar jag på denna och finner hopp igen. Just nu är jag inte alls ledsen, utan bara hemma från jobbet som jag skrev igår och har tid och ork att lägga ut den.

Några minuter som kan få en att le…🙂

Det känns som helt rätt beslut att vara hemma idag. Gick upp halvsju som vanligt, lillan gick till skolan och jag la mig på soffan och mediterade i över en timme. Skönt. Somnade inte, men var sådär mittemellan vaket och sömn. Just nu är jag fortfarande trött, men det känns som sagt bättre att stanna hemma och göra ingenting. Jag tror jag accepterar det mer och mer. Att tillåta sig dessa meningslösa ”skitdagar”. Man lär sig faktiskt en hel del om sig själv genom att enbart umgås med sig själv så mycket som jag gör. Och om livet. Vad som är värdefullt. Och i slutändan är det bara en enda sak som är viktigt, och det är att vi har varandra. Vi människor är det viktiga. Inget annat. Vi. Att vi också försöker må så bra som möjligt är också oerhört viktigt, att eftersträva det, hela tiden. Då kan det ingå en heldag på soffan, med TV och böcker som enda sällskap och det är okej.

Jag ska försöka ta mig ut och kolla på cortegen med dottern senare idag, har första parkett från en lägenhet där jag känner lägenhetsinnehavarna ganska så väl, så vi slipper trängas med de andra på gatorna samt att det gör inget om det regnar. Så efter en dag på soffan så orkar jag nog det.

Imorgon är det ledigt från skola och jobb och vi ska köpa nya skor. För affärerna tar ju inte ledigt längre, Nordstan är öppet har jag kollat. Så skoinköp till lillan står på schemat imorgon, samt tvättning. Det blir nog bra🙂

Ha en bra Valborg!!

 

Kommentera

