Tröööööööööööötttttttttt

Ja, kan inte beskriva livet på annat sätt just nu. Fast det har varit mycket glädje också. Hade en otroligt intensiv helg som blev mycket lyckad och var mycket rolig. Men tyvärr var jag redan innan lite utmattad, kollapsade ju förra söndagen och var liggandes i några dagar. Sen laddade jag inför helgen och den gick jättebra. Idag gick jag till jobbet, men med facit i hand så skulle jag inte gjort det.

Jag är så trött att jag vet inte var jag ska ta vägen… Just nu känns det okej, men det är just nu och de senaste 10 minuterna ungefär. När lillan gått till skolan imorse så somnade jag och sov till 10.00. Kom lite försent till jobbet, masade mig motvilligt iväg, men det gör ju inget, jag kan ju styra tiderna även om vi sagt att jag ska vara där vissa tider. Nåväl, kom hem och landade i soffan igen. Lyssnade på avslappningsmusik och somnade nästan då lillan ringde på dörren. Sen somnade jag på riktigt vid fyratiden igen.

Efter det fick vi ett ryck, lillan ville städa och tjäna pengar så hon började röja och dammsuga o moppa golv. Vi tog (eller jag då) en kraftansträngning och gick till återvinningen med två stora papperspåsar och massa kartonger. Och tre soppåsar. Hur kan två personer ha så mycket sopor?????

Sen lagade hon maten och var så himla duktig, jag satt på en stol och berättade hur man skulle göra, bredvid. Underbart med en liten hjälpreda🙂 Självklart fick hon en slant för besväret. Imorgon ska jag vara hemma, pratade med en kompis idag och vi fattar inte att det ska vara så svårt att fatta beslut ibland. Jag är ganska så lösningsfokuserad, men när det kommer till mig själv, sen jag blev sjuk, så är det precis som om det inte går att hitta utvägar. Om jag ska jobba tex, så är det det jag ska göra till varje pris. Jag ser inte att jag kan vara hemma och får lov till det. Kanske vill jag visa mig extra duktig och kanske bara för att det är ”två timmar”. Även om det är som en heltid för mig.

Well, well, jag får lära mig av mina misstag, och jag kom på att jag ska vara hemma och återhämta mig imorgon efter helgen. Jag måste ändå säga att det var värt det, det var jätteroligt🙂

Så imorgon ska jag njuta av att ligga på soffan, kolla på TV, läsa och hänga vid datorn medan dottern är i skolan, så kanske jag blir en lite roligare mamma imorgon kväll.

Ha en skön vecka🙂

Kommentera

