Gårdagen och flexibilitet

Gårdagen blev inte alls som jag trodde. Mådde ju toppen på förmiddagen och skulle träffa en kompis o fika. Men strax innan jag skulle gå så kände jag bara att jag dog. En utmattning sköljde över mig och jag blev fullständigt utmattad. Ringde återbud. Det gäller att vara flexibel och våga säga ifrån. Det gäller att vara flexibel även i sinnet. Att inte se det som ett nederlag. Att förstå att jag fortfarande är dålig, kanske alltid kommer vara det.

Jag vet inte varför jag drabbades, tyckte inte att jag gjorde supermycket ändå på lördagen. Gick på stan med dottern, sydde lite, tvättade osv, hann ändå sitta på balkongen en bra stund osv. Tog det superlugnt på kvällen. Men sen däckade jag på söndagen. Somnade i soffan och sov i flera timmar. Sen vart det soffläge resten av kvällen. Tv. Tråkigt. Men nödvändigt då kroppen hade sagt ifrån helt. Idag blir jag hemma från jobbet, behöver vila ännu mer. Ska försöka städa lite smått, i lugn slowmotion-takt då alltså. Kanske försöka pallra mig iväg till affären och köpa pålägg, det var slut imorse. Tråkigt att äta macka utan pålägg…😛

Nåja, det kommer bli bättre, det vet jag. Lite ironiskt att jag igår skrev just det här om att det går upp och ner och att man måste komma ihåg att det är tillfälligt. Jag VET att jag kommer känna energi igen. Jag VET det. Men just nu och just idag och kanske de närmaste timmarna behöver jag vila och ta det lugnt. Sen kanske det vänder. Och när det vänder så gör det ofta det ganska snabbt också. Det vet jag också och måste komma ihåg.

Så det blir ytterligare en tvdag med lite städning på schemat. Om solen tittar fram blir det även en stund på balkongen i solen. Det vore mysigt🙂

2 thoughts on “Gårdagen och flexibilitet

  1. Vad lustigt, svarade PRECIS på ditt inlägg och gick sen in här och så hade du skrivit🙂
    Ja, visst är det. Man lär sig om sin kropp varje dag. För mig hjälper det har jag kommit på🙂

    Kram

Kommentera

