Trött

Har haft en riktigt skön helg, (förutom halva söndagen som jag skriver om längre ner). Igår kom jag hem och däckade efter jobbet. Kanske för att jag gick upp halvsju och den senaste tiden har jag inte behövt gå upp förrän 08.00. Nu när jag har lillan så blir det ju tidigare. Men det jag kände när jag la mig på soffan var att jag hade ingen ångest över att jag sov en timma. Tyckte det var helt okej och tyckte t o m att om det kommer vara så här i framtiden så får det vara så. Om jag behöver vila en stund mitt på dagen så får jag. Tidigare har jag hela tiden sett det som ett misslyckande osv, att jag är sjuk, men nu ser jag det som att jag är trött helt enkelt och behöver sova.

Kanske är det svårt för en del att förstå mina tankegångar, ja men det är ju bara att lägga sig om man e trött. Jo förvisso, men när man vill göra saker, har planerat saker osv det är då ”misslyckandet” kommer in.

Men jag tror ändå att jag börjar acceptera det hela på en annan nivå nu och då blir det ingen ångest, utan mer bara ett konstaterande. ”Jaha, då var jag lite trött igen, jag tror jag snusar lite på soffan ett tag”. Och så är det inget mer än det liksom.

Det tråkiga är att jag skulle på 30-årsfest i söndags, men jag hade sån fruktansvärd huvudvärk halva dagen så jag fick avboka det. Hade sett fram emot det, men återigen är det sjukdomen som styr. Jag har ju ALDRIG huvudvärk nästan, så jag vet inte alls vad det beror på. Igår var den borta och idag också. Konstigt värre…

Idag verkar det bli varmt, jag längtar efter att ta på mig sommarkläder och sandaler. Fick i alla fall överta dotterns coola, lila converse som hon växt ur, he he, så nu kan jag se lite cool ut när jag går runt i staden🙂

 

Kommentera

