Yoga

Jag har inte så mycket skrivarlust just för tillfället, och inget särskilt behov av att skriva av mig heller. Därför blir det lite glest mellan inläggen.

Däremot kan jag säga att när jag anmälde mig till yogan så är det något av det absolut bästa besluten jag gjort. Det är helt fantastiskt och underbart, mycket är det för att läraren är så otroligt bra och engagerad. Jag har gått hos honom förut, och även andra yogakurser, både i Sverige och Indien, men han är bara bäst. Han strålar av lycka och kärlek och man smittas hejdlöst av hans goda energi.

Sen är det så att yoga gör något med en. Med ens sinne, kropp och själ, det händer grejer. Man förändras, kommer i kontakt med sig själv på nåt sätt, sitt egna, inre jag. Och jag älskar det. Jag mår så bra när jag gör yoga, när jag får känna mig själv, mina muskler som jag inte visste fanns, vissa kroppsdelar som slumrat i åratal. Yoga väcker kroppen och därmed sinnet. Jag längtar redan till nästa gång.

Får otroligt med träningsvärk, men till skillnad från endovärken är det rent ljuvligt att ha träningsvärk. Dels det vanliga, klassisk, att det känns att man har gjort något, men också att jag orkat. Jag orkar göra yoga. DET är det bästa av allt🙂

Och ikväll ska jag prova något annat spännande, också en slags träning. Återkommer om det senare.

Ha en fin torsdag!!

 

Kommentera

