Bakslag

Det känns lite deppigt idag. Lite nere. Eller…nere och nere, men det känns som ett bakslag när jag har så ont. Får helt plötsligt gå på full dos tradolan, vilket är MER än innan operationen p g a smärtan. Ändå kommer den inte under 5 på skalan. Det är lite frustrerande. Jag stannade hemma från jobbet idag. Orkade bara inte gå. Sovit lite dåligt också, p g a av smärtan. Så det känns inte fullt så roligt. Den är påtaglig precis hela tiden och går inte att ignorera bort.

All den energin jag känt de senaste veckorna är som bortblåst. Kanske det är därför som det blir ett sådant högt fall, eftersom jag fick må bra ett tag. Och nu inte. Blödningen håller i sig och har gjort nu i tre veckor. Jag ger det några veckor till, sen kontaktar jag min läkare för att se om jag kan komplettera med något annat hormon. Orkar inte blöda och orkar inte ha ont.

Så idag blir det en lugn vilodag, för både mig och dottern. En hemmadag, trots att det är superfint väder ute. Men inga krav, ingen planering, inga måsten idag. Bara vara. Så får det bli denna dag. Återhämtning kallas det också.

 

2 thoughts on “Bakslag

  1. Fy vad tråkigt med bakslag nu när du fått må så bra. Hoppas verkligen det blir kortvarigt.
    Styrkekramar till dig!

  2. Tack snälla❤
    Ja, det känns. Jobbigt. Jag tar det superlugnt och har inte jobbat nu på två dagar. Känns en aning bättre idag.
    Kram

Kommentera

