Mycket som händer

Det är mycket som händer, så mycket att jag inte hinner blogga. Eller ens hinna vara inne på datorn knappt. Och jag ser det som ett bra tecken. Tyvärr så har jag småblödit i några veckor, men de senaste dagarna har det blivit lite värre. Det kanske är så med hormonspiral, någon som vet?? Har hört att man kan småblöda i upp till ett halvår. Kanske måste jag komplettera med något annat hormon, vi får se. Och så mår jag lite illa också, kanske är det också en biverkning. Det har också varit i ett par dagar.

Men jag bara måste berätta om vad som hände förra veckan en dag. Först jobbade jag i 3 1/2 timme. Sen åkte jag till min ME-läkare och fick konstaterat B12-brist. Jag ska fortsätta med B12-sprutorna ett tag, kanske behöver jag ta de i flera år, kanske resten av livet. En gång i månaden till att börja med. Det kan har varit B12-brist som jag led av i januari då jag var så dålig och bodde hos mamma. Trodde ju hela tiden att det var enantonen. Men symptom som aptitlöshet, utmattning, illamående etc etc är även b12-brist vilket jag inte visste. Så vi får se. Känns bra att fortsätta med dom, jag har ju blivit markant bättre och piggare.

Efter läkarbesöket åkte jag hem en sväng. Sen gick jag på yoga en timma och sen hem till en kompis och åt middag och kollade på film. Allt detta hade jag ALDRIG orkat under en dag förut. Och jag VAR INTE HELT SLUT, vilket var helt underbart att känna🙂 Så tjejer, det finns hopp. Det vill jag starkt förmedla. Även om det går upp och ner, så finns det bättre dagar.

Och i fredags så flyttade jag äntligen hem. Mamma jag och dottern storstädade under flera timmar. Det var riktigt dammigt och eländigt, men alla hjälptes åt och det gick ändå ganska så fort under omständigheterna. TACK MAMMA för allt du gjorde den dagen🙂 Det var väldigt snällt!!!

Så nu bor vi hemma igen, med nytt, fint badrum. Tyvärr har det hänt två tråkiga saker, bl a har de ominstallerat nya fläktar i hela lägenheten. Det innebär att det är svinkallt nu. Hade endast 17 grader här imorse. Från de 22-24 grader vi är vana vid. Trots alla element så är det för kallt. Får ringa om det på tisdag. Och så har de installerat en ny fläkt i köket. Som blåser konstant. Det ger ljud. Jobbigt jävla ljud, jag som är så känslig för ljud. Så vi får se om jag vänjer mig vid det, annars får jag påpeka det också på nåt sätt.

Nä, nu ska jag ta lite extra tradolan och diklofenak och se om smärtan lägger sig lite. Sen blir det kvalitéetstid med dottern idag🙂

Ha en fin söndag!!

2 thoughts on “Mycket som händer

  1. Vi har också haft det svinkallt i perioder, lönar sig att ligga på ordentligt! De nya fläktarna går dock att dra av huvan och stänga för hand (om du har en stege), jag kan visa om du inte hittar! Värre med köksfläktens ljud dock. Här har det ändå blivit bättre efter div justeringar. Kram

  2. Åh vad bra att du berättade detta, då är det inte jag som överreagerar🙂 Ja, jag ska ringa på tisdag. Får jag inte hjälp så hör jag av mig till dig eller så tejpar jag helt enkelt igen fläkten i vardagsrummet. När man sitter i soffan så känner man hur det blåser in kall luft utifrån. Inte kul.
    TACK för att du delade med dig🙂

    Kram

Kommentera

