Lyckad operation

Det var ingen fullmåne sist, bara en vanlig sömnlös natt. Men jag somnade om på morgonen när lillan gått till skolan så jag fick mina timmar.

Jag kan ju meddela att det känns verkligen som en riktigt lyckad operation. Jag mår otroligt bra, förutom förstoppningen och lite magknip då och då. Men det är ingenting i jämförelse. Jag är så taggad inför framtiden så det är inte klokt🙂 Nu ska jag bara inte ha för bråttom.

Kan ju även berätta att sen jag slutade med enantonen, nja, inte direkt, utan ca en månad efter sista sprutan då den lämnat kroppen, så har jag inte haft ångest en enda minut. Nada. Inget. Det är såååå relaterat till medicinen. Och det är sååå fruktansvärt tröttsamt att man ska behöva må så dåligt pga av en behandling. Att man ska behöva äta antidepp som ska hjälpa mot biverkningarna. Illamåendet har försvunnit. Jag sover som en stock, hela nätter dessutom, utan att ens vakna och gå på toa (bara kanske tre av 7 nätter) HELT utan sömntabletter. Slutade med Immovanen när jag låg inne, då jag tryckte i mig så mycket smärtstillande och morfin att jag var alldles groggy ändå. Så jag kände att jag inte behövde den hjälpen längre. Jag äter inte blodtryckstabletter längre, har ingen hjärtklappning.

Nu när jag ser tillbaka så ser jag ju hur otroligt mycket enantonen påverkade mig. På ett negativt sätt. Sååå många biverkningar. Jag känner mig som mig själv igen. Och det är en känsla jag inte kännt på ca ett år. Så som jag har kämpat mot dessa deppressioner eller nedstämdheter och ångest som jag haft, det är som bortblåst. Och att effekten kommer så snabbt, det är skrämmande. Känner mig förväntansfull, pirrig, lycklig, glad, ja, precis som den gamla Mia, den jag ÄR!!!!! Känner t o m att nu jäklar är det dags att träffa någon. Vill bli kär o galen, känna en mans närhet, någon som klappar mig på kinden och stryker mig över håret, sova bredvid någon, vakna bredvid någon. NU är det dags.🙂

Så, någon som vill hänga med ut på krogen och ragga????😉

 

4 thoughts on “Lyckad operation

  1. Den här läsningen är underbar och så viktig för andra i din situation.
    Är så glad för din skull. Tack för senast.

    Kramar i stora lass

    • Ja, det är precis lika viktigt att berätta när man mår bra i den här sjukdomen. I mitt fall så har denna operation verkligen hjälpt🙂
      Tack själv för senast, hoppas du kunde andas sen. Och slapp åka in till sjukhuset för andnöd….Nästa gång ses vi nån annanstans🙂

      KRAM

Kommentera

