Bra dag

Igår var en riktig toppendag🙂 Bästa dagen hittills efter operationen. Klarade dagen och natten på endast tre tradolan, minsta hittills. Så nu börjar jag verkligen få ett stort hopp om att bli bra. Det är en underbar känsla. Dock tänker jag mycket på hur det kunnat bli som det blev. Att ha så mycket endometrios spridd i buken, att det trängt igenom tarmen, trots den starka behandlingen jag gått på. Det är och förblir en gåta. Det gör att jag nånstans inom mig känner att detta var inte sista operationen. Men, jag ska inte grubbla på det nu, utan passa på att njuta av livet som bättre och se vad det har att erbjuda mig nu. Just nu i detta nu. Min absolut största önskan är att få ett betalt jobb. Ett riktigt arbete som jag klarar av. Det kan vara precis vad som helst. Det längtar jag efter.

Och det jag längtar efter också är att orka göra saker med min älskade dotter. Oj vad hon får stå ut med. Jag har ju inte varit den piggaste den senaste tiden så att säga😛 Dessutom, när jag låg inlagd så arbetade hennes pappa utomlands. Så hon fick bo hos sin bonusmamma helt själv för första gången. Med lillasystern såklart också. Och jag är så tacksam mot henne att hon tog hand om min dotter. De verkar ha haft det riktigt bra. Är så tacksam för så fina människor runtomkring mig. Dessutom tog hon med in dotter till sjukhuset för att hälsa på mig. Vilken bonusmamma skulle göra det?? Hon är toppen🙂

Jag bor fortfarande hos min pappa, pga av badrumsrenoveringen. Tänkte försöka ta mig hem idag och se hur det ser ut. Förhoppningsvis är det klart på fredag och vi kan flytta hem. Då väntar världens storstädning. Det kommer ta dagar. Men det får det göra, jag tänker inte ta ut mig.

Nu blir det vila eftersom jag sov dåligt inatt, fullmåne måntro??

 

 

Kommentera

