Upp och ner

Det är mycket bra stunder emellanåt, väldigt lite smärta och ett sting av energi. Och ibland kommer smärtan tillbaka, stark, envis och svår att bryta. En sådan dag var det igår. Vaknade med massor av smärta. Tog en tradolan. Tog en till. Tog ytterligare en. Vid tolv tog jag en oxynorm. Senare en oxycontin. På kvällen ytterligare en tradolan. DÅ, släppte det. Gick alltså hela dagen igår med jobbig smärta. Idag är det mycket bättre. Orkar vara uppe lite, hänga vid datorn, läsa osv. Sen vankas det bullbak i eftermiddagen av dottern och en kompis till henne🙂 Fast de får sköta det mesta själva.

Det kommer nog ta lite tid att bli återställd. Jag är ju så himla ivrig bara, vill vara bra NU!!! Orkar inte låta tiden ha sin gång, fast det är absolut det som jag behöver invänta. Acceptera läget och hålla ut. Vet att detta komer bli bra, då de dagar jag haft lite ont känner mig fantastiskt bra🙂 Igår tror jag att det var tarmrörelserna som triggade igång smärtan, då jag varit förstoppad i tre dagar och sen plötsligt sprang jag på toa tre gånger. Svårt att hålla igång tarmen.

Så det går upp och det går ner, precis som innan operationen, men jag har ett helat annat hopp om att bli bättre nu. Är så himla glad och tacksam att jag fick göra den här operationen just nu, och tacksam till den tjej som ställde in sin, så jag fick hoppa in som reserv. Det blev så bra och det var så nödvändigt.

Nu kommer jag göra allt för att vara i nuet samt blicka framåt mot en härlig vår/sommar. Vintern och alla eländesdagar kommer ligga bakom mig och det känns så bra. Nya tag och ny energi. Men jag får nog ge mig själv den här månaden att återhämta mig.

God söndag🙂

2 thoughts on “Upp och ner

    • Ja det var allt en liten chock för mig med. Jag tror verkligen att jag kan bli bättre, sen om detta är sista operationen eller inte får vi se.

      Kram

Kommentera

