Endometriosmånaden mars

Först vill jag tacka alla mina goa, fina vänner, grannar, familj. Ni är helt fantastiska och har stöttat mig så enormt när det gäller denna sjukdom jag inte bett om att få. Allt ni säger och gör, erbjuder eran hjälp, det gör mig så tacksam ända in i själen. Vet att inte alla har det så, så jag vet om att jag är lyckligt lottad. TACK alla fina för eran stöttning genom dessa år!!❤ Tiotusen rosor till Er!!

 

 

Idag inleds endometriosmånaden mars. Sprid gärna detta på bloggar och facebook. Vi vill bli lika stora som bröstcancer är i oktober. Endometrios är så otroligt vanligt, större än cancer, diabetes och hiv för att ta några kända exempel. Men ändå så pratas det så lite om det. Så snälla ni som har tillgång, sprid. Ni får gärna länka till min blogg om ni vill. Allt för att uppmärksamma.

Vi vill att folk ska höra ordet och helst veta vad det innebär också. Vi vill kunna säga när någon frågar att vi har endometrios och vi vill bli lika förstådda som om vi sagt att vi har bröstcancer. Denna månaden uppmärksammas alltså endometrios lite extra. Bl a ska det hållas en jättebra föreläsning om endoemetrios den nionde mars som jag skrev om här nedan. Förra året i mars var jag med i Nordstan och delade ut brochyrer och informerade folk. Tyvärr mår jag inget vidare just nu så jag orkar inte med något sådant i år.

Operationen närmar sig med stormsteg. Bara helgen kvar. Börjar bli sådär pirrig och nervös, förväntansfull och rädd. Sövas för fjärde gången. Tänker att det är nödvändigt och att det kommer bli bra. Tänker hela tiden när jag ifrågasätter mig själv om det verkligen är nödvändigt med en operation, att det är det. Jag kan inte ha det så som jag har det. Och det faktumet att jag är ganska så stark och stabil just nu, gör att jag kanske återhämtar mig snabbare denna gången. Jag tänker så i alla fall. Ha en riktigt fin helg och hoppas att solen stannar så vi får lite sol-energi🙂

2 thoughts on “Endometriosmånaden mars

  1. Hej!
    Hittade din underbara blogg nu och blev nästan gråtfärdig av lycka att se att det är fler än jag som har det jobbigt, känner mig alltid så ensam i sjukdomen (vet såklart att mer än jag lider av den). Har nyligen fått reda på att det är endometrios jag har efter alla år. Tack för att du delar med dig av din historia, kämpa på!

    • Usch vad ledsamt Josefin😦 Lider med dig. Jag kände mig också väldigt ensam i början. Sen hittade jag till http://www.endometriosforeningen.com och har träffat många fina kvinnor sen dess. Att veta att man inte är själv och att prata med dessa kvinnor och få förståelse utan att behöva förklara är guld värt. För vi är ju trots allt ganska många om denna sjukdom.
      Hoppas du kan hitta en bra behandling som hjälper dig. Jag ska fortsätta kämpa och du med.

      Stor kram❤

Kommentera

