Blödning

Japp, där kom den första blödningen efter enantonsprutorna. Det har ju varit ett långt uppehåll och det är jag så himla glad över, ca 11 månader utan en enda droppe blod🙂 Men häromdagen slog det till. Går nu på maxdos tradolan och alvedon. Då blir det i alla fall inte värre. Men jäklar vad ont det gjort stundtals. Hade glömt bort denna hemska smärta. Det är en lite annorlunda smärta när man blöder samtidigt. Vetekudden är på nästan hela tiden. Tycker det är så trist att få denna blödning. Jag hoppas innerligt att den lägger sig tills måndag då jag ska opereras.

Vet förresten någon om man kan sätta in spiral när man blöder?? Det funderar jag över. Finns ju en risk att jag fortfarande blöder så därför kom jag på det att det kanske inte går?? Nåja, det lär jag ju få svar på. Idag hämtade jag ut spiralen. Tack o lov så går den på högkostnadskyddet så jag behövde inte betala ett öre🙂 Då är man tacksam att man bor i Sverige. Den skulle kostat 1700kr eller nåt sånt annars. Det är dyrt att vara sjuk.

Jag mår i alla fall psykiskt otroligt bra🙂 Jag är nu ännu mer säker på att det är dom jävla (ursäkta) hormonerna som ställer till med ångesten. Har inte haft en enda känsla av nedstämdhet den senaste månaden. Inte ens nu när jag blöder. Mår superbra, är glad och lycklig. Då ser man skillnaden så skarpt. Vill inte gå på hormoner, men jag får njuta dessa få dagar jag har kvar i frihet. Och bara hoppas på att spiralen hjälper.

Sex dagar kvar, nu har jag nedräkning.

Ha en bra kväll🙂

6 thoughts on “Blödning

  1. Skönt att du mår bättre psykiskt nu! Men så otroligt jobbigt att du alltid ska slitas med dessa magsmärtor och blödningar. Jag håller alla mina tummar för dig att op går bra på måndag, och att du får ett bra resultat efteråt.

    Varmaste kramar!

  2. På söndag åker vi till fjällen och är borta en vecka. Vill du ha nycklarna hem till oss så att du kan dra dig undan under dagen?! Katten är bortlejd, så det är bara kvarvarande katthår att ta hänsyn till i så fall… Vi kan väl höras idag eller imorgon. Kram

    • Men tack snälla, det var väldigt generöst🙂 Jag ska dock opereras på måndag och lär bli kvar ett par dagar på sjukhuset. Sen kommer jag nog bo hos mamma för jag brukar bli ganska dålig efteråt. Väldigt snällt erbjudande!!
      Jag har inte ditt nummer här, bor hos pappa för tillfället, så jag hoppas du ser detta.

      Kram🙂

Kommentera

