Förbannad på ett I-landsproblem

Det blev faktiskt 20 minuter i solen igår. På en parkbänk. Underbart härligt, jag skulle kunna sitta med ansiktet mot solen jämt.

Men igår blev jag fly förbannad. Dom håller ju på att renovera badrummet och byter stammar där och i köket hos mig. Jag ringde förra veckan och frågade vilka dagar som dom skulle vara inne och bila i mitt badrum, för då flyttar jag, dottern och kaninen ut. Så jag fick beskedet att de skulle komma i måndags och sen i söndags har jag, lillan och kaninen bott hos min pappa. Snart en vecka alltså. Igår var jag hemma för att se hur det ser ut, hur långt de kommit och om det var möjligt att bo hemma från imorgonkväll.

När jag kliver in i lägenheten så visar det sig att de INTE ENS HAR BÖRJAT med badrummet! GGGGGGRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad fan liksom…..

Ringde platschefen och sa som det var, jag har nu bott borta denna veckan efter att de sagt att de skulle komma i måndags. Han svarar då att: Nej, det har vi aldrig sagt, det skulle vi aldrig säga. Men jag ringde ju och kollade just eftersom jag skulle flytta till annat boende just den veckan. Nä, säger han igen, vi ska börja NU på måndag. Åh vad arg jag blir. Och bara lama ursäkkter om oj så tråkigt det blev, men inget vi kan göra nåt åt nu. Tänk om jag bott på hotell och lagt ut en massa pengar???

Alltså, det är ju verkligen ett i-landsproblem och det gör absolut inget att jag har bott hos pappa en vecka. Men ändå. Hemma är ändå hemma. Det känns som om jag bott i en kappsäck hela detta året. Först hos mamma nästan hela januari när jag var dålig. Och sen hemma med ett nerpackat kök. Och sen här i en vecka med kläderna i pappkassar. Så jag får snällt bo här i en vecka till. Det jobbiga är att de gav mig helt fel besked.

Nåja, inget jag borde slösa energi på. Endon håller sig i alla fall lite lugnare, inga blödningar i sikte än, peppar peppar, och jag känner mig ganska okej🙂 Är ledig idag då min ”chef” skulle iväg på nån grej, så jag ska träffa en kompis och fika. Hoppas solen tittar fram så kanske vi tom kan sitta ute och fika🙂

Ha en skön helg!!

2 thoughts on “Förbannad på ett I-landsproblem

  1. Jag kan verkligen förstå dig till fullo. Det där hopplösa känslan: vad sjutton är det som händer ??!! Grrr.

    kram

  2. Ja, GGGGRRRRR är det minsta jag sa till platschefen. Sååå tröttsamt. Men jag får ju självklart bo hos pappa en vecka till. Men ändå. Ett i-landsproblem, men ändå ett problem.

    Kram❤

Kommentera

