Oj vilken vecka

Oj vilken vecka jag hade förra veckan. Full med jobb och aktiviteter hela dagarna. Jag har en otroligt tur att jag har så fina kompisar som tar hand om mig emellanåt. Tex i fredags, så åkte jag hem till en kompis då jag inte kan vara hemma innan klockan fyra p g a bilningen av badrummet. Jag la mig på hennes soffa och sov i 2 1/2 timma…. Och hon lät mig sova. Helt sanslöst trött var jag. Inte den där utmattningströttheten, utan trött för att ha hållit igång hela veckan.

När jag kom hem på fredagkväll kom min dotter till mig. Men jag var nog världens tråkigaste mamma, då jag somnade klockan 20.00 och sov till 21.30. Eller nja, sov o sov, jag slumrade i soffan och svarade ändå på tilltal när hon frågade mig något. Men någon mysmamma var jag inte direkt.

I detta hela kaoset med sjukdomen så är jag ändå så otroligt tacksam att det kom nu, när hon är så stor. Hade aldrig orkat med ett spädbarn eller en vild två-åring eller trotsig 6-åring. Hon blir ju faktiskt tonåring i år, så hon klarar sig själv ganska så bra.

När jag vaknade till vid halvtio tog vi en kvällsmacka och sen somnade vi vid ca 22.30. Och sov till 09.00 dagen efter. Och sen la jag mig på lördagen och sov 1 timma till…. Hur kan man sova så mycket??? Jag behövde det i alla fall. Idag, måndag känner jag mig bättre, men absolut inte pigg. Ska snart gå till jobbet i alla fall.

Och det här med operationen försöker jag smälta. Är det rätt beslut, tänk om det blir värre osv osv. Men då tänker jag direkt att jag kan inte fortsätta som jag har det. För detta är inget värdigt liv. Så då blir jag ”glad” igen att jag fick en operation. Hade ju något knas med högra äggstocken, den jag haft problem med mest, så det kanske är vettigt att ta en titt och ta bort den endon som finns. Vet ännu inte när jag blir opererad, men det blir under våren nån gång. Fast det kan ju ta månader…men håll gärna tummarna att det går fort.

Ha en jättebra vecka och hoppas att solen tittar fram🙂

5 thoughts on “Oj vilken vecka

  1. Hej!
    Jag ska hålla alla tummar jag har för att du ska få din operation snart o att den hjälper dig!
    Min operation var bara för att ställa diagnos, min endo sitter djupt i vävnaden o går ej att operera. …
    Jag tog min första ”klimakteriespruta” för 2 v sen o är bara lite nyfiken på om och hur den hjälpte dig?
    Nu hoppas vi på sol o vår som lite hjälp i denna energifattigs tillvaro😉
    Kram

    • Hej Helena!
      Tack för tummarna Mina enantonsprutor hjälpte mot smärtan, men jag mådde inte bra pga alla biverkningar. Om det är dom sprutorna du tar så var förberedd. Det är en oerhört tuff behandling mot kroppen. Se till att ta addback östrogen i plåster eller piller, det dämpar de värsta biverkningarna. 9 månader och många akutbesök stod jag ut. Tog sista sprutan i december och går nu hormonfri fram tills op. Mår tusen gånger bättre utan den. Men den är ju ett nödvändigt ont. Kan du hantera biverkningarna så är det bra. Hoppas att du inte får så mycket som mig.
      Ja, nu är solen mer än välkommen
      Kram Mia

  2. Vet inte om du kommer ihåg mig, men jag skrev iaf till dig lite innan jul. Nu har jag iaf äntligen fått en remiss till endometriosteamet här i Malmö. Det är bitterljuvt för jag vill ju inte att det ska vara endo, men samtidigt får jag hjälp om det är det.

    Tack för din blogg och att du delar med dig av din vardag trots att de ibland är kämpig.

    Massor av kramar

    • Hej Jenny!

      Ja, det är bitterljuvt. Bra att du fått en tid och det är skit om du har endo, men isåfall kommer du få hjälp. Vet du om du ska få göra en titthålsop?

      Min blogg är ett andningshål och jag försöker vara så öppen jag kan🙂

      Kram Mia

      • Hej hej

        Har inte fått kallelse än för remissen skickades nog inte förrän i går morse, så jag hoppas inte det tar för lång tid att få en tid. Får se vad de säger när jag kommer dit om hur de vill starta ev behandling. Har ju en massa arvsanlag som gör att jag inte får äta mediciner som kan öka blodproppsrisken så det kanske inte går att medicinera som i normala fal. Men är glad att jag iaf fått remiss, äntligen🙂

        Lycka till med allt kram

Kommentera

