Lycklig

Idag kände jag ett sting av lycka🙂 Bara sådär. En fantastisk känsla som var längesen jag kände. Jag har mått ganska bra idag, var på avslutningsmöte hos smärtpsykologen på Östra. Hon har verkligen hjälpt mig och är en fantastisk kvinna. Fick såna insikter idag och det känns otroligt bra. Hoppfullt inför framtiden. Förstod vilka tankefel jag gör och vet nu hur jag ska förändra mina tankar till mindre destruktiva. Vill egentligen alltid gå hos henne, men det går ju inte… Jag kommer alltid minnas mina samtal hos henne, det var inte många, men de har gjort avtryck i mitt liv på ett bra sätt.

Efter det gick jag och jobbade och sen akupunktur på det. En lång dag. Höll på att somna på akun, det var så vansinnigt skönt. Nu är jag fullkommligt dödstrött, och kommer stupa i säng tidigt. Men den här tröttheten är så mycket sundare än den jobbiga utmattningen, det här är för att jag gjort grejer, varit aktiv och fysisk. Har även jobbat hårt på jobbet, med kroppen, dvs, städat, burit kartonger, sopat lagret osv. Det tar på kroppen, men på ett skönt sätt. Inatt sov jag hela natten och det var välbehövligt.

Imorgon ska jag till läkaren. Äntligen. Har ju väntat i månader på den här tiden. Är lite nervös inför besöket, även om jag vet att det kommer gå bra och han är en fantastisk läkare. Men det är alltid lite pirrigt. Så håll gärna tummarna för mig imorgon.

Sen hade jag tänkt överraska dottern med en alla hjärtans dag present. Hon är hos sin pappa nu på sportlovet så jag ska åka dit och bara dyka upp🙂 Det kommer hon bli glad av, det vet jag. Mitt lilla hjärta❤

 

4 thoughts on “Lycklig

    • Tycker absolut du ska testa akupunktur. Det går att få på frikortet, leta upp en sjukgymnast som gör det. Sen måste dom ju iofs vara lite insatta i just endo, som min är. Hon är fantastiskt duktig.
      Jag får det både för endon och för att jag är så otroligt spänd och för ryggen samt för min utmattning/energilöshet. Hon sätter i fötterna, underbenen, knäna, händerna, magen (vid äggstockarna har vi testat men det gör alldeles för ont) pannan, huvudet, ryggen/axlarna och nacken. Tror det var alla ställen. Ibland har hon även satt några andra bl a för illamående när jag var som sämst. För mig är det som att ta en lugnande tablett och smärtan minskar, det är en fantastisk skön känsla. Blir alltid pigg på kvällen jag fått aku. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig.

      Kram Mia

Kommentera

