Att slippa städa

Kommer jag göra nu på fem veckor. Imorgon börjar den härliga badrums/stambytes-renoveringen. Då inte endon tar semester är det bara att gilla läget. Dom ska börja med stammarna i köket och jag ser absolut INTE fram emot det. Fem veckor inplastad ska jag bo. Har redan plastat in bokyllorna. Kul. NOT!!

Men, självklart ser jag fram emot mitt nya badrum och bättre stammar i huset. Då ska jag ta spa-bad varje kväll.

Har tyvärr lite ont idag och inatt, vaknade kvart över sju av att magen värkte som bara den. Känns som om nån sprutar eld på den. Två tradolan senare och jag är nere från ca 8 till ca 6 på en skala. Ena delen av mig vill åka in, andra vill stå ut. Jag tror jag väljer att stå ut, då dom inte gör något speciellt om jag åker in förutom att de kan ge mig starkare smärtstillande. Så det blir en dag av vila – igen. Lite trött på att vila vid det här laget. Men det är åter bara att gilla läget.

Dotterns kompis kom precis över och då vet jag att jag får lite egen tid. Även om man egentligen aldrig har egen tid när man har barn, men ändå, jag kan i alla fall sitta och läsa en bok eller hänga vid datorn en stund i lugn o ro.

Hoppas ni får en bra söndag🙂

Kommentera

