Min älskade dotter

Jag sitter i soffan hemma och masserar hennes fötter. Som det brukar vara, varje kväll. Hon sitter tätt intill mig, nära. Jag håller armarna runt henne, hårt, hårt. Jag rufsar i hennes hår, klappar hennes kind. Skrattar åt hennes skämt och busar med henne. Hon får mig att le, att skratta, att orka. Hon får mig att vilja bli en bättre människa. Det är så som det ska vara. Smärtan försvinner när jag ser in i hennes ljuvliga bruna, fina ögon. Vad jag har saknat henne.

Jag älskar henne så mycket att det gär ont.

Min älskade dotter.

5 thoughts on “Min älskade dotter

  1. Det är så int att du har R, och att hon kan ge dig så mycket utan genom att bara vara. Hoppas nu att det bara blir bättre för dig!

    Varmaste kramar

Kommentera

