Sjukhus eller mamma

Det blev mamma igen. Denna gången är jag nu uppe i en vecka. Dom är helt fantastiska, mamma och hennes man. Jag har sagt det förut, men säger det igen, TACK!!! Utan er hade jag legat på sjukhus och man blir sååå mycket och snabbare friskare i hem-miljö. Det tror jag i alla fall.

Det var en hemsk vecka, kanske inte riktigt liiika illa som förra skovet, men ändå överjävligt. Nu har det vänt, så nu väntar rehabilitering. Har gått på några promenader, igår var jag på en lång, kanske 20 minuter eller så. Fantatsiskt. Och idag har jag gjort yoga i ca 10 minuter. Det är lustigt hur ens perspektiv ändras hela tiden. För några dagar sen, när yrseln fortfarande var så hemsk, skulle jag och mamma gå en ”promenad”. Jag satte som mål till brevlådan, och sedan ytterligare ett mål ca 30 meter bort, till en sån där sandbytta. Sen fick vi vända och jag fick hålla mamma i armen för att inte ramla. Igår reagerade jag inte ens förrän vi gått förbi sandbyttan, och vi gick ju så otroligt mycket längre. När det vänder, så går det ganska så fort även det. Det gäller bara att hitta balansen i att inte göra för mycket och för fort. Igår hjälpte jag till med maten för första gången på hela veckan, hackade lite sallad, skalade potatis och lite till. Blev helt slut. Efter lite vanlig matlagning. Fick sätta mig ner och vila, ja, ni fattar på vilken nivå jag ligger.

Så en dag i taget, långsamt, långsamt. Så kommer jag vara på benen snart igen.

Saker jag längtar till och drömmer om när det blir jobbigt:

Att gå på badhuset med min dotter

Sommaren

Bio med en kompis som vi inte har kommit iväg på över ett år (alltså, vi bara måste snart…)

En utekväll med mina finaste tjejkompisar

En fika i solen med vänner

En dag på Ikea med mamma

Mitt nya badrum (när allt är klart vill säga, oj vad mycket spa-bad jag ska ta)

Värmen/Solen

Att köpa en ny BH

Att cykla runt på sommarstället

Att gå med fötterna i sanden

Att orka

Att göra yoga

Att jobba

Trevliga middagar med min familj där jag slipper lägga mig ner efter en kvart för att vila

Mest av allt önskar jag mig ett vettigt liv med min dotter

Trevlig fredag!!

8 thoughts on “Sjukhus eller mamma

  1. Långsamt leder också någonstans. Vet inte om du hört låten med Lisa Nilsson, den har iaf en fantastisk text, googla o läs om du vill!
    Hoppas du snart får allt du önskar!

  2. Tack Pia. Jag ska se till att få allt det jag önskar. Tycker inte det är överdrivna önskningar. Kommer ta det långsamt.
    Ska googla på henne🙂

    Kram

  3. Tråkigt att läsa att du varit så dålig, men skönt att du har nära och kära som finns där för dig. Det är guld värt när livet är allt annat en på topp.
    Önska det fanns en bra lösning som gjorde att du slapp ha det så här (och alla andra som drabbats) har en släkting som precis fått veta att hon har endometrios (skickade in henne hit). Hoppas verkligen du nu kommer få en lång, lång period av bra mående så du kan göra allt du drömmer om för nej det är inga överdrivna önskningar.

    Många kramar Marie

  4. Tack Marie🙂

    Ja det är trist. Det har vänt nu så jag hoppas verkligen det bara går uppåt från nu. Vem hade trott det här för några år sedan?? Det är en evig kamp.
    Vad ledsamt med din släkting, hon får gärna läsa här och mejla mig om hon vill komma i kontakt med mig om jag kan hjälpa henne på något sätt.

    Kram

  5. Vi har inget val, vi kämpar på..! dock med olika saker, men jag tror vi lever lite lika, ett steg i taget, ibland myrsteg, en tag i taget, ibland en halv, ibland tio minuter, ibland en.
    Några steg tillbaka, men sedan ytterligare några framåt.

    Många Kramar till Dig❤

    • Ja, vi lever lite lika just nu, fast på olika sätt🙂 Du förstår precis den processen jag är i, och jag förstår naturligtvis din😉
      Men vi kommer igen, båda två, det har vi alltid gjort innan. Men nu vill jag bara träffa dig och fika och höra allt skvaller😉

      Kram fina du!!❤

Kommentera

