Phu och yoga

Nyss kommit hem från jobbet. Tänkte att jag skulle göra lite yoga, men när jag satte mig ner så kände jag hur benen bara dunkade. Av trötthet. Så yogan får vänta ett tag. Kanske senare ikväll. Tips till den som vill testa yoga är att antingen gå en kurs såklart, det bästa alternativet, men om man inte har råd kan man kolla in bibban eller youtube. Biblioteket har en del yogadvd:er man kan låna hem och youtube har massvis av olika videosnuttar, allt från några minuter till en timma eller mer.

Tänkte också att jag skulle lägga mig ner och göra lite mindfulness till en cd-skiva som jag har. Men det går inte så bra då dom bilar i lägenheten intill. Det ska göras stambyte i huset och det låter nåt så fruktansvärt. Dom har ännu inte kommit in i min lägenhet, men snart är dom här. Jag och dottern går runt med hörselkåpor och ser allmänt roliga ut när vi gör teckenspråk till varandra🙂 För man hör ju inte ett smack med dom på.

Nåja, det blir väl lite slösurfning tills dottern kommer hem och förhoppningsvis blir det tyst vid 16.00 igen. Ni som kan – Njut av tystnaden🙂

 

2 thoughts on “Phu och yoga

  1. Åh, fasiken vad trist med bilningen. Hoppas att de kan vara snabbt avklarat! Det är så fruktansvärt irriterande med ett så högt ljud när man inte är helt hundra.

    Kram!

  2. Ja, verkligen. Det kommer ta tre månader totalt. Ca 5 veckor inne i min lägenhet, men det hörs i hela huset när dom bilar. Men vi får se det positivt, jag får ett nytt fint badrum🙂

    Kramar

Kommentera

